Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Gordon (01.05.2024 00:47): No jo, stačí to zaplatiť :-D, len ma zarazilo, že nejaké "original" vešiaky sú meč, meč, meč, meč...... ale samozrejme existujú, veď na hradoch som videl, ale neviem to kúpiť.

Ale k hre, dá sa grindovať weapon skills krásne na zvieratách. Dobré miesto je pred kláštorom, tam stačí obehnúť kolečko svine, kravy, kone a to sa potom súbojuje na turnaji s 20/20/20...
Ja riešim teraz problém ako si dať na stenu bytovú dekoráciu, všetky stojany sú na meč (počítajú s tým, že záštita to ukotví), lenže ja mám Palcát , ešte chcem kladivo a meč, meč je OK ale kladivo vytvorí rovnaký problém ako Palcát.
@SilentWolf (30.04.2024 21:16): zakys ne spis proste jestli to jde tak jak hra puvodne planovala. Protoze vzhledem k tomu ze je vsechno drazsi tak "poctive" na uhli nemas dost penez. Samozrejme to jse obcurat 50 zpusoby.

Ja vyhral v kostkach a mel na uhli presne a zbylo mi 0.2 penizku.
@Walome (30.04.2024 19:25): nevím co tím myslíš. Vždyť jde jen o vydělání peněz na uhlí. Což jde klidně i z prodeje bylinek. Nebo s kamarády přeprat Kuneše. Nevím kde by měl být zakys.

Já si nešetřil 200 zlatých na nějaký černý kabátec. Právě kostkami. Nevědom si toho, že by mi pak bylo líp bez něj a s 200 penězi v kapse. :-D
@pipboy (30.04.2024 12:43): a navíc by měla hra obsahovat funkce na automatický prodej věcí s nastavitelným poměrem cena / váha, tříděním podle setů a upozorňováním, kde se ve hře nachází chybějící kus zbroje :).
To není chyba hry, ale pohodlnost a zmlsanost hráčů.
To je taky vůbec ojeb těhle her - hra ti řekne kolik něco váží, řekne ti i jakou to má cenu, ale že by rovnou napsala i cenu za kilo ať můžu snadno rozhodnout jakej kus veteše zahodit, to neee...
Udělal jsem asi osudovou chybu a rozjel to na HC (v podstatě poprvé, protože jsem vždycky končil někdy u lovu s Ptáčkem, to se nepočítá). A teda, je to skvělé.
Na úvod mě stále trochu sere ta nejednoznačnost instrukcí. Naskočení na koně na začátku hry je v podstatě o štěstí, u hlídky na hradbě jsem 2x otevíral návod co že to tam vlastně mám dělat. Je to sice imerzivní, ale trochu nezvyk. Možná s tím budu dost bojovat protože už jsem zapomněl u her myslet out of the box.
Nicméně jsem si konečně osahal alchymii, a byla sranda zkusit si udělat sejvovici aniž bych uměl číst. Vyluštit se to dá, nicméně mám v inventáři "neznámý lektvar" možná je to sejvovice, možná ne, uvidíme. Je to skvělé!
Nutnost orientovat se podle věže hradu kterým směrem mám vyrazit. Taky skvělé. Víc mě to pohltilo a opravdu se snažím nikam nepospíchat. Kdysi mi přišlo, že je to jeden time sensitive quest za druhým, ale teď jsem si uvědomil, že po probuzení u Peška mám vlastně volnost. Takže Jindra bylinkář teď musí sesbírat 10 000 kopřiv aby mohl vyrazit do světa.

Fascinuje mě jak krásně to stále vypadá (obličeje teda už moc ne). Přesně to co mě vytáčí v jiných hrách (nejvíc v Elden Ringu) jako nerealističnost lesů a vlastně jakékoliv přírody, je tu prostě na jedničku. Zlaté české ručičky.

Třeba to už nezapnu, ale poprvé cítím, že mám našlápnuto to dohrát. :D Díky za ohlášení té dvojky.
@S4TW (22.04.2024 16:17): jo to jsem si taky říkal, že u mafie remaku taky řvali a nakonec tam toho Vašuta dotáhli :) (teda pokud je to pravda, co se tehdy psalo).
@pajmič (22.04.2024 16:18): mě vlastně překvapilo, že pokračujou v tom nijakým příběhu z jedničky, klidně bych hrál za jinou postavu, Jindrova story je mi tak nějak buřt (ale zároveň mě ani nijak neuráží).
Tak Wingefors se rozhodl zbavit dluhu tak, že Embracer rozdělí na 3 firmy a všechen dluh hodí na Asmodee, výrobce deskovek xD A Warhorse a ostatní AAA studia teď spadaj pod "Middle Earth Enterprises & Friends" což je hilarious placeholder název, jsem zvědav s jakým názvem se pak vytasí. Ale asi dobrý že firma pod kterou Warhorse spadaj na tom bude finančně výrazně líp.

@pajmič (22.04.2024 15:44): já čekal retribution a taky mě to překvapilo. Asi dva důvody, deliverance je už známej brand kterej se jim nechce měnit (hlavní důvod) a pak separátní že deliverance II je přímý pokračování jedničky a dokončuje Jindrovo příběh, tak jim to takhle sedne víc. Ono původně KCD měla být tří-aktová hra s několika mapami, ale zkrouhli to na jednu (ikdyž samotná hra pak byla stejně dost obří).

@S4TW (22.04.2024 13:07): tak minimálně Jindra a Ptáček asi ne, když jejich dabéři řekli že je zatím nikdo nekontaktoval a přitom už se na dabingu dle všeho asi pracuje.
Jsem jediný kdož je zklamán z toho názvu? Jsem se naivně domníval, že "Deliverence" je podnázev pro Kingdom Come. Pravděpodobně se jim nechtělo vymýšlet nový podnázev. "Kingdom Come II: Resurgence/Retribution/Redemption/Renesance.....to poslední by vlastně asi tak špatně neznělo :)
@S4TW (22.04.2024 09:40): No, v době oznámení se říkalo poloprofesionální. Ale nakonec to dopadlo tak, že většina jsou herci, ale ne všichni jsou dabéři, lehce to tam kazí pár amatérů, protože prostě vyčnívají, to nemyslím nějak zle, a paradoxně tam pak vyčnívají i ti profíci.

Je to nesourodé, není to ani zdaleka dokonalé, ale jak jsem tu hru teď odehrála na Switchi, vlastně se mi výsledek docela líbil. Což neznamená, že na něco nenadávám takových každých pět minut. Ale já občas nadávala i na angličtinu.
-
Teď jsem fakt zvědavá... Přímý dohled, velká produkce, dá se očekávat, že nedojde na nějaké velké výkyvy... Mám velká očekávání, snad nebudu zklamaná. Ale i kdyby, stejně jako u jedničky to bude bez ohledu na kvalitu jeden z nejzajímavějších počinů, co tu kdy vznikly.
@S4TW (22.04.2024 10:09): jojo mám, ale já tam potkal úplně všechno (npc bez hlav, mizející padací mosty, mizející šutry, lítající jeleni, NPC co někam měly jít a nešly atd.). Já nikdy neměl moc smůlu na bugy, tak jsem si to s KCD vybral.

edit: plus teda zatím jsem v těch úvodních lokacích tak jsem zvědavý jak to bude šlapat v otevřeném světě, ale dyžtak si to holt hodím do geforce now no.
@S4TW (22.04.2024 09:40): to je jasný originál je prostě originál. Ale zase takovej Warcraft 3 s českým dabingem, to je zážitek doslova do konce života :)

Jinak teda musím říct, že přes ten bugfest jsem úplně zapomněl na kvality, který tahle hra má. Je to fakt úplně jiný než cokoliv jinýho. Plus je tam vidět ten obří smysl pro detail, které české hry tak často mají. Uvidíme kam až dojdu, ale zatím si to užívám (i když NPC pořád mizej, ale nehraju to na žádným děle no).
@Walome (22.04.2024 09:19): jo, koukám na to, že to teda asi zkusím v tom českém dabingu, nicméně když si tak pročítám, kdo na tom pracoval, tak nazvat to amatérským dabingem je hodně silné slovo :D, pak teda nevidím úplně důvod, proč by KCD 2 mělo mít jiné dabingové složení...

Jinak obecně já mám asi senzitivnější averzi vůči českému dabingu, než je standard, mě teda i profi český dabing u filmů/seriálů, neskutečně tahá za uši... ale jak tu již bylo zmíněno, jestli se někam hodí, tak je to KCD :)
@S4TW (22.04.2024 08:51): jo to mě nekonečně fascinuje i u Netflix stránky. Vyjde nějakej film a tam 5 dotazů A MÁ TO DABING???

Jinak teda nevím jak moc je to amatérský, ale mně to přijde slušný. Plus bych se vsadil, že pár hlasů jsou skuteční herci. Rozhodně to není na úrovni Fenixe, čehož jsem se bál. Kdybys mi neřekl, že je to amatérské, tak to snad ani nepoznám (zatím).

Jen teda nesedí to co je psáno, a to co je namluveno. Mi přijde, že titulky byly otrocky překládáný z eng originálu (jsou tam takovýty klasicky anglicismy, jakože oslovávní na konci věty atd.), kdežto dabing zní poměrně přirozeně, jen občas mě zatahá nějaký slovíčko za uši (třeba slovo fakt atd.), ale to je spíš o tom jak to kdo cítí. Takže zatím amatérský dabing lepší než ofiko titulky :)

@rikuhahl (22.04.2024 09:01): mně se líbilo, že slyším jak anglicky mluvící hráč slyší naše jména a názvy atd :) ale jinak jo ta čeština tam zní hezky. Jen mě mrzelo že Němčour nemá přízvuk :D
@rikuhahl (22.04.2024 09:01): samozřejmě, že by to bylo fajn v této konkrétní hře, ale chápu, proč tomu tak u prvního dílu nebylo a už méně chápu, že si někdo tu hru opravdu užije až po 6 letech s amatérským překladem, který prostě je.... amatérský... ale souhlasím, že bude fajn mít možnost si tu hru dát s kvalitním (SNAD) dabingem v češtině kvůli imerzi.,..
@S4TW (22.04.2024 08:51): Český dabing je fuk u drtivý většiny her, i u tý Mafie by nebyl potřeba. Ale pokud se hra odehrává v českých zemích a jsou tam lidi, kteří by evidentně mluvili česky, tak je přece v zájmu autentičnosti v pořádku, že je ta čeština vyžadována, ne?

Mně osobně ta angličtina prokládaná těmi různě zkomolenými českými jmény a místy dost kazila zážitek, což je špatně.

Obecně s tebou ale samozřejmě souhlasím.
@Walome (22.04.2024 07:24): je masakr, že v roce 2024 stále tolik lidí bere český dabing jako nejsilnější stránku hry (mluvím obecně o diskuzích různě po internetech, aby se někdo nechytal slovíčka)... já jsem nesehnal titulky k jednomu dánskému filmu a byl jsem nucen si to dát s dabingem, zážitek padne tak o 30%, jak je to hrozný, hlavně ten zvuk je pak úplně doje.... což samozřejmě u her není takový problém, ale upřednostnit amatérský dabing, který prostě zní hrozně, když to nedělají profesionálové... no, každému, co jeho jest :)
A on si nekdo pamatuje nejake hlasy? Ja to hral s dabingem vcera, a ze by mi nejaky hlas utkvel se rict neda.

Jinak by me zajimalo co vsichni ti hlasiti patrioti rikaji na spatnou gramatiku ceskych titulku, to jim, hadam, nevadi. Hlavnezejetoceskyvoe!

Jinak mi prijde az fascinujici jak se lidi zacyklili a jsou po 6 (!) letech opet schopni resit to samy tema a stejne hulakat jako pred lety, ze chteji dabing. Bruh je to 6 let, smir se s tim.
@Brasikona (21.04.2024 17:35): Přesně o tomhle jsme se bavili s kolegou. Že když dabing k jedničce vznikl jako fan projekt, nemusí mít dvojka stejné dabéry. Přesně tohoto kočkopsa jsem se bál. Fakt výborný...
@Paul (21.04.2024 18:23): Ono jde o to, že Warhorse oficiálně k lokalizacím nic nechtělo říkat. A to vlastně platí. Já s Tobim ten večer mluvila, řekl mi bez komentáře, a i když to ještě ten večer obletělo všechny české herní weby, Tobi si dal ještě ráno tu práci a odpověděl mi do zpráv na otázku, zda něco oznamovali (kterou jsem mu předtím psala večer) "ne", takže v tom evidentně pokračují. Nejde jen o češtinu, jde o všechny jazyky. Český distributor to ovšem viděl jinak a navzdory tomu, že WH o jazycích nechtělo mluvit a pořád je to "bez komentáře", tak to propálil v tiskovce. Takže tak.
@Brasikona (21.04.2024 17:35): Viděl jsem včera pokec s Tobim (první video, 1:05:30) kde se ho nějakej polskej streamer ptal na českej dabing, a odpověď byla že "so far we have english only and we are considering which languages will be in the game, but so far I have no clear answer." Což mě docela překvapilo když už český weby ten dabing jakože potvrdily.
Když už tu řešíte Jindru, tak vám to tu naruším, protože mám drobnou novinku k českému dabingu: https://www.vortex.cz/cesky-dabing-kingd ... bude-mit-jine-hlasy/

Jsem fakt zvědavá, jak to nakonec dopadne. Chystám se využít angličtinu i češtinu, protože Tom McKay je za mě boží a s Lukem Dalem mají skvělou chemii ve svých rolích i mimo hru, a češtinu samozřejmě kvůli tomu, že je to můj koníček, že ano.
@Sadako (21.04.2024 15:04): Že by Jindřich byl tupý vidlák mi přijde tedy jako značně tendenční zhodnocení, je to prostě mladej kluk ze stavu, ke kterému patřila drtivá většina tehdejší společnosti. Ve skutečnosti jej hra vykresluje jako bystrého, což je reflektováno třeba při úspěšných dialogových hodech.

Že je KCD nejimerzivnější RPG je sice dojem, ale založený na řadě objektivních faktů, ke kterým patří především pěkně dlouhá řada designových rozhodnutí, jejichž těžiště je v realismu, zcela neobvyklém pro tento typ her. Ale jistě, pokud tyto skutečnosti recipient nevnímá nebo nedokáže z nějakého důvodu ocenit, dojem může mít jiný, jakkoliv je podle mě vzdálenější pravdě. ;-)

@AlieN (21.04.2024 14:48): Ten příběh je za mě solidní standard, not great, not terrible. Proto jsem také předtím psal, že bych ale od pokračování chtěl něco víc než kvalitu devadesátkové filmové produkce. :-)
@Adieu (21.04.2024 14:10): Ono je to spíš ta hra nenabízí nic, co by mě zajímalo nebo to nenabízí ve formě a skupenství, aby mě to zajímalo a ještě je herní avatár tohle, ne, děkuji. Protože "nejimerzivnější" je velmi subjektivní pojem (a dojem), musí se to potkat na ose dílo-recipient a třeba mě KCD míjí o několik galaxií úplně vším. Koho naopak ne, ten si tu hru zahraje (protože je zjevně cílová skupina tohoto výrobku) a přijde mi pravděpodobnější, že spíš než Jindrův ksicht bude řešit třeba jeho story.


@AlieN (21.04.2024 14:48): Exactly, a pokud někomu vadí, že bude hrát za tupého vidláka, je slušná šance, že tu hru nebude hrát vůbec, zejména, když ho hra nezaujme ani ničím jiným. A bude-li někdo zaujat např. soubojákem a settingem a nebude mu po chuti vidlácká postava, spíš bude kritizovat to, že je Jindra napsaný jako vidlák než to, že tak vypadá, si tak myslím.
@Sadako (21.04.2024 14:05): Však to byla pointa - ten hrdina začal jako tupý vidlák, takže také měl vypadat jako tupý středověký vidlák. Tohle McKay i svým herectvím dobře vystihl (jak ale zvládne ve dvojce přerod do rytíře a obecně postavy kterou bych měl brát i nějak vážně, to tedy nevím).

Jinak samozřejmě že je ta postava charakterově nezajímavá - KCD se snaží o styl Bethesdích her, ta postava je prázdná nádoba do které by si hráč měl něco nalít v rámci herních možností. Takovéhle výtky jsou spíš důsledkem toho že absolutně nezajímavý je jeho příběh... ale to už je na jinou diskuzi.
@Sadako (21.04.2024 14:05): Já tedy ve hrách estetiku řeším dost, ale nechat si ujít nejimerzivnější a nadto nefantasy RPG současnosti pro vzhled hlavního charakteru, připadal bych si jako nějaká emo sněhová vločka, co přistává do reálného světa z BG3. :-))
@M.a.t.t. (21.04.2024 13:19): Já si taky myslím, že kdo to hrál, tak se vzhledem jako vzhledem neměl problém, neb hráči, co hodně řeší estetickou stránku věci a zejména vzhledu herního avatára se KCD nedotknou ani pětimetrovou tyčí na dráždění opic, jsem toho důkazem :D (OK, těch důvodů je víc, ale tenhle je tam taky). V traileru hlavní hrdina vypadá jako Radovan "nejsem vyhazovač, jsem intelektuál" Kaluža, no way in hell.
@M.a.t.t. (21.04.2024 13:19): Hmm, tak to by mě ale zajímalo, v čem je Jindřich nezajímavější postava než dejme tomu ten bezejmenný panďulák z libovolného Gothicu. :-) Nebo třeba v čem je nezajímavěji napsaný než Geralt z prvních dvou Zaklínačů. Nebo pokud vezmu lineárnější žánry, v čem je třeba neoriginálnější a nezajímavější než zcela archetypální charaktery Plague Tale.

Jinak já zjevně neříkám, že Tom McKay nepůsobí dostatečně charismaticky, naopak, má ovšem takové charisma roztomilého kluka, kterým ten Jindřich na začátku prostě je, aby to bylo RPGčko, ve kterém se z nuly vytáhneš nahoru, ale omezeno možnostmi historických reálií. Také bych tedy radši viděl Jindřicha odpočátku jako nízkého šlechtice než syna kováře, ale co už.

V KCD jsem úplně miloval ty neúspěšné hody v dialozích, jak skvěle je to napsané i zahrané - často to byla taková sranda, že mi vůbec nevadil ten neúspěch. Zároveň však má McKay přesahy, takže dokáže zahrát i více než jen toho klučinu, v čemž vidím velký příslib do toho druhého dílu, ve kterém ostatně i vypadá ve tváři výrazně vyzráleji.
@Adieu (21.04.2024 13:02): V tomto bode s tebou teda veľmi nesúhlasím, Tom McKay pôsobí ako herec dostatočne charizmatický, v hre je doslova použitá jeho podoba a ozaj si nemyslím, že kritika pramení z jeho vzhľadu. Skôr je to o tom, ako relatívne nezaujímavo pôsobí jeho postava, čo je aj dôvod prečo až tak ideálne nesedel ani mne. V dvojke to už môže byť, samozrejme, trochu inak.
@GodOfTheSick (21.04.2024 11:58): Jo tak to mají jistě autoři těch žebříčků pravdu. Na to, že je KCD rpgčkem s nemožností hrát za jiný charakter, je podle mě naopak jedním z nejlepších příkladů, kde to funguje, a Tom McKay je velmi zábavný herec s širokou paletou obličejových i hlasových projevů. Jeho obsazení funguje geniálně s ohledem na ludonarativní integritu. Jestli náhodou nevadí hlavně lidem, kteří chtějí hrát za více charismaticky archetypální sexy charakter anebo za ještě více sexy holčičku.

Jinak myslím, že chytat se toho hledání meče jako hlavní náplně příběhu může být poněkud naivní, očekávám, že příběh se bude věnovat mnohem závažnějším dramatům a návrat meče do rukou Jindřicha bude jen symbolickým završením cesty k rytířství - a že jím bude pasován.
no taxuper, nainstaluju to že jako budu pokračovat tam, kde jsem nedávno skončil a hra mi načetla savy z roku 2018 a moje nejnovější savy nikde nejsou...

@rikuhahl (21.04.2024 08:44): dvě chybky a psa jsem tipoval, ale zase jsem to měl nejrychleji!
Mě teda udivuje, že se rozhodli pokračovat s Jindrou, když se ve všech žebříčcích o nejnudnější hlavní postavu umísťuje na prvních místech. Naprosto nezajímavej charakter, nemá co nabídnout. Fotra a meč našel, tak teď bude na pozadí husitských válek hledat babiččin kapesník? Od Vavry nečekám zázraky. Ostatně ten trailer je jen přehlídka klišé, žádná snaha vybočit a zaujmout někoho jiného než masu.
To hazeni hoven na nemeckej barak je proste nejlepsi uvod do hry :D pobavilo stejne jako pred 6 lety.